Udlejers børn leger på grunden

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Udlejers børn leger på grunden

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14562

      Jeg er ikke sikker på hvor jeg kan finde svar på dette spørgsmål men det undrer mig meget. Er flyttet i hus til leje og siden vi flyttede ind anvender udlejers børn haven til huset og leger rundt om huset som de har lyst til, de har selv have, og kontrakten siger vi har ansvar for vedligeholdelse af haven hertil. Det er ret generende at børnene bruger noget vi betaler for som legeplads og kan ikke se rimeligheden i det da han sagde det ligesom meget andre ting hørte til huset og ville være vores. Det er desværre ikke det første af mange ting vores udlejer ignorerer af vores spørgsmål. Vores udlejer opbevarer egne ting i vores kælder hvor vi har kælderrum og vask, men jeg synes det er ubehageligt at hans børn også kan rende både i kælder og have og ved husets vinduer uden han gør noget ved det. Det er trods alt ikke det samme som at han kommer herover hvis noget er i stykker – hvilket han ikke gør.

    • #14563
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Udlejer må ikke lade sine børn lege i jeres have, og han har heller ikke ret til at opbevare ting i jeres kælder med mindre det fremgår af jeres lejekontrakt.

      Jeg synes I skal skrive et anbefalet brev, hvor I frabeder jer, at han overtræder princippet om privatlivets fred. Hvis han ikke respekterer dette brev, kan I sætte en ny lås i kælderdøren.

      Før I gør det, bør I søge rådgivning hos en advokat eller i en lejerforening

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.