Udlejeren nægter at vise lejekontrakten

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Udlejeren nægter at vise lejekontrakten

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13242

      Vi lejer en lejlighed i Odense C, som vi har opsagt med fraflytning den 30.09.2013. Lejlighed var nyistandsat ved indflytning og skal også afleveres nyistandsat. I mellemtiden bliver ejendommen solgt og vi får en anden udlejer. Vi kan ikke huske om der er blevet lavet en ny lejekontrakt, den har vi ikke. Vores nye udlejer vil selv sætte lejlighen i stand og kræver, at vi fraflytter den 15.09.2013 så han har tid til at gøre det. Vi vil selv sætte lejligheden i stand, men det vil han ikke give os lov til og samtidig siger han, at vi hæfter for huslejen indtil den 30.09. Han siger at det hele står i lejekontrakten, som vi ikke har. Vi har bedt ham om at vise os kopi er lejekontrakten, men det nægter han. Har han ret til at tilbageholde lejekontrakten og kræve fuld husleje hvis han forlanger at vi er fraflyttet den 15.?
      Jeg er blevet medlem af LLO i går. Med venlig hilsen Marta K. Rylko

    • #13243
      Jakob Lindberg
      Moderator

      I har under alle omstændigheder ret til at selv at sætte lejligheden i stand sålænge I ikke er fraflyttet. Men jeg tager forbehold for, at jeg ikke kender jeres lejekontrakt.

      LLO er ikke det samme som Danmarks Lejerforeninger. I skal derfor få rådgivning i LLO, hvor I er medlem.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.