Udlejer vil melde for hærværk

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Udlejer vil melde for hærværk

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14251
      Joakim Bugge
      Medlem

      Hej,

      Jeg flyttede ud af min lejlighed den 14. Marts i år. Min udlejer og jeg aftale at jeg selv kunne male lejligheden, mod at han godkendte den efterfølgende. Da den nye lejer flyttede ind, var der et par fejl, som jeg rettede. Efterfølgende fik jeg udbetalt 3.500 kr., for istandsættelse og oprydning, som der stod i fraflytningsdokumentet og han skrev tak for godt samarbejde.

      Han skrev derefter d. 04. April at lejeren ikke havde godtkendt malerarbejdet og at jeg skulle udbedre det. Det afslog jeg, da jeg mente det var gjort tilstrækkeligt og han havde godkendt det.

      Nu da jeg har rykket ham for varmeregnskabet, vil han ikke sende mig det, da jeg ikke har udbederet malerarbejdet og han truer i stedet med anmelde mig for hærværk.

      Skal jeg bare stadig kræve varmeregnskabet?

      På forhånd tak!

      Med venlig hilsen

      Joakim Bugge Raarup

    • #14252
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Da din udlejer har accepteret din istandsættelse og oårydning og du har det skriftligt, så er du ikke forpligtet til at opfylde den nye lejers krav. Hans trussel om at melde dig for hærværk kan du tage ganske roligt.

      Angående varmeregnskabet, så handler udlejer ulovligt. Afvent, at udlejer overskrider fristen for aflæggelse af varmeregnskab, og kræv så acontobeløbet refunderet. 

      Jeg vil foreslå, at du melder dig ind i din lokale lejerforening, hvor du kan få hjælp.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.