Udlejer vil ikke udtale depositum

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Udlejer vil ikke udtale depositum

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13937

      Efter flytterapport og opgørelse på dep og vandforbrug, vil udlejer kun udbetale min halvdel. Da min x og jeg gik fra hinanden, skulle vi jo også kun have halvdelen hver, men hun nægter nu at udbetale min x’s halvdel til ham, da han ikk havde oplyst ny adresse 8 dage inden fraflytning, fordi han ikke vidste, hvor han flyttede hen.. Huslejenævnet siger to forskellige ting til os. Jeg får at vide, at vi kun kan gå i boligretten med det, men han får at vide, at lige meget hvad, så skal hun bare overføre de penge til ham..

      Hvordan får han sine penge..?

    • #13938
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Udlejers undskyldning duer ikke. Da opgørelsen af depositum er foretaget, SKAL udlejer snarest udbetale restdepositum. Send ham et nyt brev med en frist på 1 uge til at udbetale pengene til hver i særr og giv ham de nødvendige oplysninger (kontonumrue). Hvis han stadig ikke sender pengene, kan I indbringe sagen for huslejenævnet, som så kan give ham et påbud med en tidsfrist.

      Overholder han heller ikke huslejenævnets tidsfrist kan udlejer få et klip i sit “klippekort”. Med 3 klip inden for to år, kan udlejer risikere, at få en straffesag på halsen, hvor han kan blive fradømt retten til at administrere udlejningsejendomme.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.