Udlejer vil ikke lave ny lejekontrakt ved forlængelse…

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Udlejer vil ikke lave ny lejekontrakt ved forlængelse…

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11869
      Johanne 3486
      Medlem

      Hej!
      Jeg har i de sidste to år boet sammen med en veninde, og nu er jeg fraflyttet lejligheden. I den forbindelse har vi bedt om, at min veninde, som gerne vil blive i lejligheden får fornyet kontrakten og at jeg bliver skrevet ud af den. Den kontrakt vi underskrev for to år siden var begrænset til 2 år med mulighed for fornyelse. Udlejer siger nu, at han godt vil fornye, men at han ikke vil lave en ny kontrakt, hvor jeg ikke længere står på og hvor det kun er i min venindes navn. Hvad kan grunden være hertil? Og hvordan kan en fornyelse være gældende, hvis der ikke er lavet noget skriftligt – udover en tilfældig e-mail – som bekræfter en fornyelse? Er det desuden rimeligt, at jeg skal blive stående i en lejekontrakt, hvor jeg ikke længere har bopæl, og som står til at udløbe?

    • #11870
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg tror, at jeres udlejer er doven.

      Man kan desværre ikke kræve, at en udlejer skriver en ny kontrakt. For dig er det ikke noget problem. Du skal blot være sikker på, at udlejer har fået besked på, at du er fraflyttet. Hvis du sender et brev med indleveringskvittering fra et posthus hvor du fortæller, at du er fraflyttet, og oplyser din nye adresse, så er det sikring nok for dig. (Gem kopi af brevet sammen med indleveringskvitteringen). Så kan han ikke – efterfølgende – stille krav over for dig om betaling af skyldig husleje eller istandsættelse ved din venindes fraflytning.

      For din veninde kan hans dovenskab blive til en fordel, fordi tidsbegrænsningen sandsynligvis bortfalder, hvis han ikke kræver at hun underskriver en ny tidsbegrænset lejekontrakt.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.