Udlejer usamarbejdsvillig

  • Dette emne er tomt.
Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13357

      Jeg har siden 1. Maj boet sammen med min kæreste i et sommerhus. Vi har aldrig måtte registrerer vores adresse her for udlejer trods at det var sommerperiode.
      Kontrakten lyder på et år, men min kæreste og jeg ville under alle omstændighederr fraflytte inden vinter idet det er ulovligt at bo i sommerhus i denne periode.
      Vi opsagde kontrakten den 1.august, hvorfor sidste dag er 30. Oktober da der er 3 mdr. Opsigelse.
      Vi er begge flyttet inden den 1. Oktober og ønsker ikke at betale for en måned som er ulovlig.
      Udlejer er usamarbejdsvillig og vil have penge for en måneds leje, da han først har en ny lejer når vores kontrakt sådan set udløber 1. November.
      Vores kontrakt er vel ugyldig nu hvor sommerperioden er forbi, og det er ulovlig fremleje udlejer udfører, men har han krav på sine penge, eller har vi krav på at nægte betaling og få hele vores depositum tilbage på 15.000 kr, som iøvrigt er betalt på dusør måden under bordet, dog med udlejers underskrift på
      Modtagelse af pengene?

      Huset fremstår i samme stand som ved indflytning, hvor der heller ikke var istandsat efter tidligere lejere, så han bør ikke kunne trække penge fra os? Vi nåede ikke en tilstandsrapport indenfor tidsfristen og lavede en ekstraordinær aftale om at lave en forsinket tilstandsrapport som skulle stadig skylle være gældende, hvorpå vi skrev en tilstandsrapport med udlejers underskrift, den må vel gøre sig gældende trods dette ikke er indenfor den afsatte tidsfrist mht. aflevering af tilstandsrapporten når det er aftelt med udlejer og han har sat sin underskrift?

      Vi vil gerne af med bindingen til huset og have alle vores penge uden at blive snydt, hvad kan vi gøre?

Viser 0 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.