UDLEJER støjer. Hvad er mine rettigheder?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen UDLEJER støjer. Hvad er mine rettigheder?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10537

      Jeg bor på 3. sal i en lejebolig i en bygning hvor udlejer pt. er ved at lave en tilbygning i form af en 5. etage med penthouse lejligheder og problemet er STØJ fra arbejdet. Det larmer i en sådan grad, at min lejlighed ofte er ubeboelig i tidsrummet 07-16. Jeg har klaget flere gange, men udlejers adm.firma siger, at det kan de desværre ikke gøre noget ved. Byggearbejdet startede i juni og vil vare 6 mdr. siger de, og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har sagt at jeg forlanger en huslejenedsættelse med tilbagevirkende kraft, eller at de finder mig et andet sted at bo og siden har jeg ikke hørt noget fra dem. Hvad er mine rettigheder? Jeg er pt. syg og har brug for ro, og når jeg arbejder, er det mange gange hjemmefra, så min situation er meget presset. Jeg har lavet nogle videooptagelser fra min lejlighed der dokumenterer larmen og har tilbudt at fremsende dem til adm.firmaet så de selv kan høre hvor galt det er, men ak…ingen respons.
      EN anden ting: I de to år jeg har boet i lejemålet har ventilation på badeværelse og i køkken ikke virket, hvilket er meget upraktisk. Der er ingen vindue på badeværelset, så alt bliver fugtigt og når jeg laver mad har jeg ingen udsugning. Jeg har flere gange rykket for det, men der bliver ikke gjort noget. Hvad kan jeg gøre ved det?
      Jeg vil sætte stor pris på jeres hjælp. Tak.

    • #10538
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg vil mene, at du er berettiget til et forholdsmæssigt nedslag i huslejen, så længe støjgenerne forringer lejemålets værdi for dig. Det er muligt, at det kræver en boligretsag, at få dette krav i gennem.

      Mange udlejere kræver for meget i husleje, fordi de overtræder reglerne i boligreguleringsloven. Hvis dette er tilfældet for dig, kan du gå til Huslejenævnet og kræve lejen nedsat

      Spørgsmålet om ventilationen i køkken og bad kan også afgøres af huslejenævnet.

      Meld dig ind i en lejerforening og få nærmere rådgivning eller bistand til at bringe sagen for huslejenævnet.

      Med venlig hilsen. Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.