udlejer snyder med KVM2 og det må man godt!!

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen udlejer snyder med KVM2 og det må man godt!!

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13167

      Hej.
      jeg står i en mystisk situation, huslejenævnet har givet min udlejere ret i at det er okay at snyde med Kvm2!!!
      I min lejekontrakt står der at min lejlighed er 96 Kvm2 og da udlejer annonceret lejligheden stod der også 96 Kvm2, så tror jeg selvfølgelig at min lejlighed er 96 Kvm2, men jeg blev da klogere 3 år senere, for lejligheden er kun 76 Kvm2, så er det jeg føler at jeg er blevet snydt!!! gode råd modtages skal jeg trække udlejere i retten eller kan man ikke komme videre med dette, lejernes llo som har kørt sagen og må sige meget uprofessionelt må jeg sige, en ung studerende som ikke gider at sætte sig ind i tingende, og ikke nok med det så forhaler hun også afgørelsen så jeg nu har mindre end 14 dage til at finde ud af om jeg vil køre sagen videre, og alle advokater holder ferie nu, pisse fedt tak LLO!!!
      Hilsen Camilla fra Skive.

    • #13168
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er svært for mig at tage stilling til om huslejenævnets kendelse er korrekt, da du ikke skriver hvad sagen drejer sig om.

      Hvis der er tale om lejefastsættelse i en ejendom med mere end 6 lejemål i en reguleret kommune, så har det stor betydning om lejemålet er 76 eller 96 kvm, fordi huslejens størrelse  i en sådan ejendom er direkte afhængig af lejlighedens størrelse.

      Men hvis der er tale om lejefastsættelse i en ureguleret kommune, så skal lejefastsættelsen ske ved sammenligning med andre tilsvarende lejemål, så kan huslejenævnet godt foretage et skøn over det lejedes værdi. Og i dette skøn spiller den præcise størrelse af lejemålet ikke nogen rolle.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.