Udlejer overholder ikke aftaler

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Udlejer overholder ikke aftaler

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9885

      Kære brevkasse

      Jeg henvender mig til jer da jeg har brug for vejlegning i den situation jeg står i.
      Jeg bliver tilbudt et hus uden indskud hvor jeg så selv skal male og lave haven og da huset er perfekt til mig og børnene, da jeg var oppe og kigge på huset blev jeg lovet at der ville komme en emhætte og overskabe op ude i køkkenet og på baggrund af det siger jeg ja til tilbudet.
      Så jeg flytter ind den 1/6 kort efter ser jeg der er et problem ude på badeværelset med at hele gulvet er oversvømmet når vi har været i bad dette siger jeg naturligvis til udlejeren og der bliver lavet en kant som stopper vandproblemet, får da at vide at han vil komme og lægge fliser et par dage efter når cementet er tørt der går et par dage men han kommer ikke og hver gang siger han at han snart kommer og lægger fliser men nu 3 mdr efter er det IKKE blevet gjort endnu.
      Jeg venter lige ledes på at der bliver sat emhætte og skabe op hvilket heller ikke er blevet gjort endnu.
      Jeg har fået af vide at han har mere travlt med at sætte nyt køkken op i et andet hus fordi de nye lejer af denne ikke ville have det gamle og de har nu købt et nyt hus som de sætter først fordi hans svigermor skal leje den.
      Siden jeg er flyttet ind føler jeg at mit bare kommer når det passer dem og det syntes jeg ikke er holdbart når vi havde en aftale.
      Jeg har været udsat for at min skraldepose ikke er blevet taget med 2 gange pga den var lidt for fyldt men har da selv fået den kørt væk så hurtig jeg kunne, men finder da udaf at min udlejer kommer og tjækker mig hver torsdag om min pose er blevet taget med og at hun står og roder i min skraldepose hvilket jeg syntes er meget krænkende af mit privat liv.
      Hun råber og skriger af mig pga det med min skraldespand, hun er gennem gående meget negativ omkring alt
      mine ? er nu
      1) hvor står jeg henne i forhold til at aftalerne ikke er blevet/bliver overholdt? har flere gange nævnt det
      kan jeg ifg lejeloven §12 hæve lejeaftalen pga det?
      2) Jeg har underskrevet en lejekontrakt men har stadig ikke modtaget en kopi af denne, hvor står jeg henne når jeg ikke har en kontrakt??
      Jeg er blevet tilbudt et andet hus fra d 20/10 som jeg overvejer at sige ja til pga af disse vilkår, for jeg syntes ikke at jeg bliver rimelig behandlet i det her og føler at der bliver set negativt på alt jeg fortager mig og jeg har svært ved at leve under disse vilkår jeg syntes også at jeg betaler meget i husleje i forhold til de andre lejer de har boende jeg betaler 4200+ udgifter som bliver ca 7000 om mdr for mig
      de andre sidder for omkring 3200 og de har mere plads end jeg har.
      Jeg håber inderligt at i kan vejlede mig i hvor jeg står henne i det her for syntes jeg bliver urimelig behandlet af mine udlejer på forhånd tak
      b jensen

    • #9886
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hvis det forholder sig, som du beskriver det med oversvømmelsen i badeværelset, har du en god grund til at ophæve lejemålet.

      Hvis du ophæver og flytter, så vil udlejer stævne dig for at tvinge dig til at betale husleje i opsigelsesperioden. Denne sag vil formentlig blive afgjort af Boligretten, hver vil du kunne kræve forholdsmæssigt nedslag i lejen på grund af mangler. Du har også mulighed for at kræve erstatning for ekstra flytteudgifter.

      Du bør hurtigst muligt kontakte en lejerforening, der kan rådgive dig og eventuelt formidle kontakt til en lejeretskyndig advokat.

      Med venlig hilsen

      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.