Udlejer nægter mig at finde ny lejer

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Udlejer nægter mig at finde ny lejer

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13345
      Anonym
      Inaktiv

      Hej,

      jeg har lejet privat (leje målet står op ført som værelser), og udlejer bor selv i den anden halvdel. Jeg har nu op sagt lejemålet med 3 mdr. opsigelse. Jeg har fundet en person der er interesseret i at overtage lejemålet allerede om en måned, men udlejer siger han ikke vil godkende den nye udlejer. Han nægter mig generelt at finde en ny lejer til at overtage indenfor opsigelseperioden.

      Må han nægte at godkende den nye lejer som jeg har fundet / nægte mig at finde nogen til at overtage værelset, så jeg stadig bliver nødt til at betale husleje i hele opsigelseperioden?

      Vh.

      Ida

    • #13346
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du kan ikke påtvinge din udlejer en bestemt lejer. Men hvis udlejer ikke vil godkende den lejer, du finder, og hvis han ikke selv gør noget for at skaffe en anden lejer, kan han blive dømt i boligretten til selv at betale huslejen fra det tidspunkt, han kunne have udlejet lejligheden til den person du har fundet.

      Hvis du bor i værelse og deler køkken med udlejer, har du i øvrigt kun 1 måneds opsigelse.

      Jeg vil i øvrigt anbefale dig, at melde dig ind i en lejerforening for at få vurderet, om du betaler for meget i husleje. Hvis du har boet der i mindre end 1 år – eller der er trådt en lejeforhøjelse i kraf inden for det seneste år, kan du eventuelt får husleje refunderet, hvis du har betalt for meget.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.