Udlejer løber fra kontrakt

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Udlejer løber fra kontrakt

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10416
      Nick 2010
      Medlem

      Jeg har opsagt vores hus da vi har lavet en ny lejekontrakt i et andet hus, nu er det bare sådan at udlejer i det nye hus ikke kan opsige kontrakten på de der bor der nu, så her om en måned står jeg faktisk uden bolig, far og mor og 3 børn, hvad kan jeg gøre hvis jeg ikke finder noget nyt inden den dag jeg selv skal være ude af den bolig jeg har opsagt, jeg har en kontrakt på det nye hus, men da der stadig bor personer der kan vi jo ikke flytte derind, please hjælp mig

    • #10417
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er en ubehagelig situation, du står i. Du har forskellige muligheder, som alle er problematiske:

      1) at forsøge, at få dit nuværende lejemål forlænget midlertidigt ved  aftale med udlejer

      2) nægte at flytte, før I kan flytte ind i din nye bolig.

      3) lade møbler opmagasinere og flytte på hotel.

      Alle tre muligheder kan føre til store ekstraomkostninger. Dem skal du have erstattet af den nye udlejer gennem et sagsanlæg. Du skal derfor have en lejeretskyndig advokat. Start med at kontakte den lokale lejerforening og hør, hvem de kan anbefale

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.