Udlejer ligeglad med bl.a. vandskade

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Udlejer ligeglad med bl.a. vandskade

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14489

      min kæreste og jeg bor til leje i 3 vær hos privat udlejer i Horsens.
      Sidste år havde vi vandskade i kælderrum, hvor det stod 10-20 cm vand som han kom og hjalp med at fjerne. Vi kunne ikke finde ud af hvor vandet kom fra. Konklusionen blev at det måtte være grundvandet der arb op gennembetongulvet.
      Forsikringen dækker derfor ikke.
      Nu er sendt gal igen. 1. Juledag opdager vi at der igen er vand i kælderen. Denne gang kunne jeg se at vandet kom ud af indvendig mur som også er misfarvet af rust.
      2. Juledag er vandet steget og det lykkes mig endelig at få fat i udlejer. Jeg informerer om ovenstående, og han lover at komme.
      Samtidig minder jeg ham om at der sidder en knækket nøgle i opgangsdøren somnogle andre beboere har knækket. Dette bevirker at vi ikke kan komme ind hvis døren smækkes ved et uheld. Dette blev udlejer gjort opmærksom på midt i december.
      Vi har stadig ikke set skyggen af udlejer, som heller ikke reagerer på tlf svarer beskeder.
      Hvad gør vi? Hvad med alle vores ting og forsikring?
      Vi er ved at være trætte af udlejers ligegyldige adfærd. Havde vi pengene flyttede vi i morgen.
      PS. Jeg kan ikke finde nogen lokal lejerforening i Horsens. LLO i Horsens har et virkelig dårligt ry, og så er det penge ud af vinduet at melde sig ind.
      Medvenlig hilsen
      Annette

    • #14490
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej Annette

      I har krav på forholdsmæssigt afslag i lejen, sålænge manglen (vandskaden) forringer lejemålets værdi for jer. Normalt vil et sådant afslag blive beregnet ud fra, hvor stor en del af lejemålet, der er ubrugeligt. Hvis I får ødelagt genstande som følge af manglen, kan I kræve erstatning herfor. Hvis udlejer ikke udbedrer vandskaden, har I mulighed for at ophæve lejemålet, hvilket vil sige, at I kan fraflytte uden at skulle betale leje i opsigelsesperioden.

      Udlejere som jeres plejer at opkræve for meget i husleje. Hvis det er tilfældet kan I få nedsat lejen ved at klage til huslejenævnet.

      Jeg vil anbefale jer at melde jer ind i Randers Lejerforening, som er den nærmeste lejerforening i vores organisation.

      Randers Lejerforening, Torvegade 14, 1. sal (Indgang i porten),

      Tlf.: 86 42 91 14

      Åbningstider: Tirsdag 18.30-21, Torsdag 18.30-21

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.