Udlejer leverer el til andet end varme ?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Udlejer leverer el til andet end varme ?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11496

      I § 5 i lejekontrakten har udlejer sat kryds ved Ja rubrik under El: Udlejer leverer el til andet end varme

      Betyder det at udlejer skal betale el. regningen ?
      Det drejer sig om en lejebolig på 59 km ..husleje er sat til 5.875, 42 + 390 aconto varme beløb under § 3

      Under § 3 står der heller ikke noget om betaling for el.

      Udlejer skriver samtidig i et vedlagt brev at jeg selv skal melde mig som ny bruger hos det selskab der leverer el, samt oplyse målernummer/adresse.
      I går ringede jeg til udlejer, som siger, jeg selv skal betale el, de har sat krydset forkert….hvad gør jeg nu, el har ikke været med i mit budget, da jeg underskrev kontrakten. Hænger udlejer rent juridisk på det kryds der er sat under ja rubrikken ?

    • #11497

      Du skal først og fremmest bede om at få det udlejer har oplyst på skrift.

      NÅR du har fået det, vil der kunne køres huslejenævnssag (billigt) med påstand om at huslejen skal nedsættes, idet du jo har godkendt det aftalte huslejeniveau ud fra at det var inklusive el. Om det lykkes kan jeg ikke love noget om, men din husleje virker temmelig høj så mon ikke 🙂

      Med andre ord er det du beskriver klart urimeligt, og der kan givetvis gøres noget effektivt ved det. 

      Til den ende er vi ovre i sagsbehandling, som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår, men det gør til gengæld vores lokale lejerforeninger, og jeg vil anbefale dig at opsøge assistance hos en af dem: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.