Udlejer kræver maling for at fjerne røglugt!

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Udlejer kræver maling for at fjerne røglugt!

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13463
      Per Krog
      Medlem

      Hej
      Vi har rengjort lejligheden, haft en maler ude og grundrense alle vægge, male dem med stopgrunder og malet 2 gange, efter min min mor, som var ryger. Udlejer bliver ved med at påstå, at der stadig lugter af røg. Vi har haft en profesionel fra ISS til at hjælpe med rengøringen, og hun siger at hvis udlejer stadig kan lugte røg, må han enten må være en hund eller en krakiler. Jeg har ladet mig fortælle at der skulle være en dom, i en lignede sag, hvor udlejer havde krævet maling af alle lofter, for at fjerne/lukke røglugten inde. Det kunne jo være rart at have en henvisning til afgørelsen/dommen, som gik imod udlejers ønske. Kan I evt. hjælpe med et link til en beskrivelse af sagen/dommen?
      Jeg er ikke selv lige klar over, hvor jeg skal søge.

      Venlig hilsen
      Per

    • #13464
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Der findes en dom fra alment boligbyggeri, der blandt andet konkluderer, at rygning ikke kan karakteriseres som misligholdelse, hvorfor den fraflyttende lejer ikke skal betale:

      Retten i Skanderborg. Dom afsagt den 17. november 2004 i sag nr. BS 1-1154/2003

      Jeg ved ikke, om den kan findes i Ugeskrift for Retsvæsen. Hvis du skriver til koege@dklf.dk kan den tilsendes dig pr. mail mod et gebyr på 100 kr.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.