Udlejer har slukket for fyret

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Udlejer har slukket for fyret

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10369

      Hej

      Jeg betaler 700 kr a conto pr. mdr i varme for en lejlighed på 65 m2.
      Nu har udlejer slukket for fyret, det “plejer” han at gøre i sommer mdr siger han. Jeg flyttede ind 1.1.11.
      Men må han det?
      Kan jeg sige at jeg så ikke vil betale de 700 kr pr mdr varmen er slukket. Jeg er nemlig ikke meget i lejligheden, så har egentlig kun brug for varmen ca en uge pr mdr. Og det kunne jo evt. klares med en el radiator.

      Nu er der jo heller ikke gulvvarme på badeværelset eller i gangen.Der er stadig varmt vand.

      Da jeg sagde til ham at der jo var kølige dage ind imellem, hvor det vil være rart at tænde for varmen.. Bad han mig købe nogle starin lys….

      Jeg betaler 5350 kr pr mdr med forbrug for 65 m2 der ligger 15 km udenfor Horsens. Er det oki?

      Håber i kan hjælpe.

    • #10370
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du kan ikke nægte at betale acontovarmebidrag, men du kan eventuelt gå til Huslejenævnet for at få det sat ned.

      Hvis du betaler 4650 kr i ren husleje, så er din årlige kvadratmeterleje på over 850 kr årligt. Det er meget højt, med mindre lejlighedn er fra efter 1991.

      Bliv medlem af en lokal lejerforening og start en huslejenævnssag.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.