Udlejer har ikke meddelt skat om nyopført hus ?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Udlejer har ikke meddelt skat om nyopført hus ?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13254
      Eva 4877
      Medlem

      Jeg har fremlejet et hus på 130m. da jeg for 2 mdr siden går ned i indtægt og vil søge boligsikring kan jeg se i BBR oplysninger at udlejer aldrig har oplyst Skat om at huset her er opført for 5 år siden, og det gamle på 50m er stadig det der står opført i BBR. Forespurgt udlejer på dette, svarer hun: det er jo ikke færdigt ! Jo det er færdigt, på nær 3 lister og en stikkontakt, bærer tydeligt præg af 5 års slid og brug. Desuden vil hun ikke have jeg søger boligsikring da hun udlejer sort…jeg har mistet tilliden til hende og er holdt op med at betale husleje, hun har sat advokat på og den er på vej i fogedretten.Har bedt om mit depositum tilbage og jeg fraflytter men hun vil ikke betale noget… Hvad mener I jeg skal gøre ?

    • #13255
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du bør kontakte en lejerforening eller en lejeretskyndig advokat, som kan hjælpe dig med at få erstatning, f.eks. for flytteudgifter og for eventuel merleje i dit nye lejemål. Som jeg ser det har udlejer overtrådt lejelovens § 15, stk. 1

      § 15. Er brugen af det lejede helt eller delvis i strid med lovgivning, andre offentlige forskrifter, servitutter eller andre lignende rettigheder over ejendommen, som var gældende ved aftalens indgåelse, kan lejeren kræve et forholdsmæssigt afslag i lejen og erstatning. Lejeren kan endvidere hæve lejeaftalen, såfremt brugen indskrænkes væsentligt, eller udlejeren har handlet svigagtigt.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.