Udlejer død, fraflyttet, depositum fra boet?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Udlejer død, fraflyttet, depositum fra boet?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12564

      Mojn,

      Jeg er i den specielle situation, at jeg er fraflyttet et lejet hus, kort tid efter min udlejers død.

      Jeg har et depositum på x antal kroner tilgode, men hvem skal jeg have pengene fra?

      Boet er i skifteretten, datteren (som jeg har afleveret nøgler til og indleveret min opsigelse ved) mener ikke hun har råd til at betale mit depositum tilbage og vil afvente skifteretten.

      Jeg flyttede ud til aftalt tid, og der er gået over langt over 14 dage uden jeg har hørt et ord fra nogen.

      Jeg villegerne snart have mine penge – men hvad kan jeg gøre? Huslejenævnet har en sagsbehandlingstid på 4 mdr. og så er skifterettens afgørelse nok kommet inden da – måske. Det har lange udsigter, siger skifteretten. Der ellers ikke kan oplyse om jeg skal gøre krav ved boet eller?

      Jeg er lettere frustreret.

    • #12565
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg forstår godt at du er frustreret. Det er den fremtidige ejer af huset, som skal betale dit depositum tilbage, og hvem det er bliver måske først afgjort om mange måneder.

      Prøv at få det bedste ud af det. Hvis du har fået en huslejeforhøjelse inden for det seneste år, kan du rejse en sag ved huslejenævnet om nedsættelse af lejen med tilbagevirkende kraft.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.