udlejer dækker ikke hårde hvidevarer mm

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen udlejer dækker ikke hårde hvidevarer mm

  • Dette emne er tomt.
Viser 2 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10014
      rene 1588
      Medlem

      Hej

      Jeg har fået skrevet under på en lejekontrakt og opdager desværre først nu en del undtagelser.

      Teksten er som følger:

      Lejer, der har den indvendige vedligeholdelse af det lejede, jfr, kontraktens §8, har tillige al anden vedligeholdese og fornyelse af det lejede indvendigt, herunder vedligeholdelse og fornyelse af skabslåger, bordplader, hårde hvidevarer, sanitet, elektriske indstallationer, ruder, gulve og gulvbelægninger mv. …..

      Skal jeg forstå det således jeg selv dækker hvis der går råd i vinduerne? Og at jeg selv dækker hvis ovnen går i stykker, ??

      Grunden til jeg opdagede det, er vi har en vaskemaskine som netop er gået i stykker.
      Vi afventer lige pt hvordan de forholder sig.

      Skal jeg forsøge at få dette ændret til almindelige vilkår ? Det er et ældre lejemål vi bor i.

    • #10015
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er meget tænkeligt, at du “hænger” på den udvidede indvendige vedligeholdelse. Du kan forsøge at forhandle med udlejer om at få ændret kontrakten, men han kan ikke tvinges til det.

      Hvis han ikke vil det, bør du nok flytte, da det ellers kan blive dyrt for dig. Du bør dog allererede nu gå til Huslejenævnet og anmode om at få huslejen sat ned, blandt andet med henvisning til de udvidede vedligeholdelsesforpligtelser.

      Meld dig ind i en lejerforening og få råd og vejledning.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

    • #10016
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er meget tænkeligt, at du “hænger” på den udvidede indvendige vedligeholdelse. Du kan forsøge at forhandle med udlejer om at få ændret kontrakten, men han kan ikke tvinges til det.

      Hvis han ikke vil det, bør du nok flytte, da det ellers kan blive dyrt for dig. Du bør dog allererede nu gå til Huslejenævnet og anmode om at få huslejen sat ned, blandt andet med henvisning til de udvidede vedligeholdelsesforpligtelser.

      Meld dig ind i en lejerforening og få råd og vejledning.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 2 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.