udlejer betaler ikke depositum tilbage

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen udlejer betaler ikke depositum tilbage

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11779

      Hej,
      Jeg lejede i 8 maaneder et lille vaerelse i en lejlighed hos en privatperson. Jeg opsagde lejemaalet til d. 1. april og er nu flyttet ud. Ved udflytningen gjorde jeg selvfölgelig alt hvad jeg kunne for at vaerelset blev afleveret i ordnelig stand og i overenstemmigelse med lejekontrakten. Min udlejer meldte (skriftligt via. mail) tilbage at vaerelset var afleveret i fin stand og at denne ville overförer mit depositum senere d. 31. marts 2012.
      Dette er ikke sket, og jeg har e-mailet og smset min udlejer for at hörer om der er opstaaet problemer. Jeg har dog ikke faaet nogen form for respons og jeg er nu i tvivl om hvad jeg skal göre.

      -skal jeg give min udlejer mere tid til at melde tilbage eller skal jeg gribe til mere drastiske midler? I saa fald hvor kan jeg henvende mig for at faa hjaelp?

      MVH. Anne Hviid

    • #11780
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du kan indbringe sagen for huslejenævnet, som kan give din udlejer påbud om at tilbagebetale dit depositum. Når du alligevel skal klage til huslejenævnet, bør du også be dem om, at undersøge, om du har betalt for meget i husleje. Hvis du har betalt for meget, kan du få lejen nedsat med tilbagevirkende kraft fra indflytningstidspunktet, hvis du klager inden for et år fra indflytningen.

      Meld dig ind i en lejerforening og få rådgivning.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.