Udlejer beholder hele mit indskud

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Udlejer beholder hele mit indskud

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12305
      Theis 3919
      Medlem

      Hejsa

      Vi havde en mundlig aftale om at udlejer skulle tage de sidste 3 måneders husleje af vores dep. men efter 2 måneder ringer han og siger at han vil have sin husleje.
      Jeg fortæller ham at vi havde en mundlig aftale som han jo self ikke husker noget om.

      vi mangler også at istandsætte lejemålet men da vi kommer på den 3 måned af vores 3 måneders opsigelse kan vi se at han selv er på begyndt instandsættelsen af lejemålet.

      Mit spørgsmål lyder på om han må det?
      Frafalder alt mit ansvar ikke når han trænger ind på lejemålet inden vi har lavet et synsmøde?

      Jeg tænker at vi burde får hele vores indskud tilbage og derefter ville vi self indbetale de 2 måneders husleje til ham.
      Eller han burde udbetale den sidste måneds husleje da han er trængt ind.

      Han er ikke til at snakke med og bliver rigtig ubehagelig i telf.
      Kan jeg køre en sag på ham eller?

      Hilsen Theis

    • #12306
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg vil anbefale, at du indbringer sagen for Huslejenævnet i den kommune, hvor lejligheden ligger og anmoder om, at dit depositum (indskud) tilbagebetales ubeskåret. Begrundelsen er, at udlejer har forhindret dig i selv at istandsætte lejemålet i opsigelsesperioden, og han har taget lejligheden i brug inden opsigelsesperioden var udløbet.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand til at køre sagen.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.