Udlejer talte usandt

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18045
      Karl Emil
      Gæst

      Min tidligere udlejer gav en usand begrundelse for hvorfor mine samboere og jeg skulle flytte fra vores lejlighed. Vi boede under en midlertidig lejekontrakt som 2 gange blev fornyet af 4 maaneders varighed, saa vi I alt boede i lejligheden i ca 1 aar. Vores udlejer paastod, at de skulle renovere lejligheden og derfor var noedt til at goere brug af en midlertidig kontrakt. De kunne heller ikke forlaenge kontrakten yderligere da de sagde, at de skulle til at paabegynde renoveringen. Det har dog sidenhen vist sig at vaere loegn! Der bor nu nye lejere i lejligheden uden en renovering er paabegyndt. Vi er altsaa blevet “smidt ud” paa baggrund af en loegn.
      Det skal siges at vi havde smaa uoverenstemmelser med udlejer pga et par store fester. Dette ser ser vi som den virkelige aarsag til at de ikke ville forlaenge. Men de har altsaa udnyttet en kort midlertidig lejekontrakt til at opnaa stoerre fleksibilitet til gene for os lejere.

      Er dette lovlig praksis for udlejere at smide folk ud paa falsk grundlag?

    • #18052
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hvis du kan bevise, at udlejer talte usandt, da han indgik den tidsbegrænsede kontrakt, har du krav på erstatning. En sådan erstatning kan du få ved at anlægge en boligretssag mod udlejeren.
      Men det er ikke helt nemt, at bevise, at udlejeren bevidst løj.
      Sandsynligvis vil udlejeren forklare i boligretten, at han virkelig havde planer om at renovere lejligheden, men at han måtte opgive det af een eller anden årsag.
      Det bliver så boligrettens opgave at vurdere, om udlejers forklaring er troværdig.
      Få kontakt til en lejeretskyndig advokat. Spørg i den lokale lejerforening.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.