Udlandsophold og adresseændringer

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Udlandsophold og adresseændringer

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9921

      Hej,

      Jeg lejer et klubværelse på et tidsubegrænset basis. Imidlertid skal jeg studere udenlands fra januar-juni 2011, og planen er at en ven passer lejligheden indtil min hjemkomst.

      Der står i min lejekontrakt at værelset er til beboelse for 1 person – men jeg vil gerne beholde min adresse, så jeg kan overnatte her når jeg er hjemme på visit ved mit udlandsophold, men samtidig går jeg ud fra, at hvis jeg skal have en til at passe lejligheden mens jeg er væk, vil vedkommende også gerne have sin adresse der.

      Er det noget problem?

      Jeg håber at høre fra Jer

    • #9922
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Ja, det kan blive et alvorligt problem, med mindre du får tilladelse til at fremleje værelset til den pågældende person. Som klubværelseslejer har du ikke noget retskrav på at kunne fremleje.

      Jeg vil derfor anbefale dig, at du får en aftale med din udlejer om at du kan fremleje værelset i den pågældende periode.

      Meld dig ind i en lejerforening og få yderligere rådgivning. Husk, at 90 % af alle lejere i privat byggeri betaler for meget i husleje. Lejerforeningen kan hjælpe dig med at vurdere, om det også gælder i dit tilfælde.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.