Udlæg i indskudslån

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11064

      Hej.
      Der blev konstateret skimmelsvamp i vores leje-hus (og alle 9 andre huse i samme afdeling), og vi blev alle opfordret af boligselskabet til at flytte. De havde heldigvis en anden bolig ledig i samme by, som vi nu er flyttet ind i.

      Jeg skulle opsige det gamle lejemål, og fik af vide at det indskud, jeg havde gjort i den gamle bolig bare ville blive flyttet over i det nye lejemål.

      Men nu viser det sig, at der vil blive foretaget udlæg i mit indskud, det er en kreditor, som har gjort krav på pengene. Så nu står jeg og mangler pengene til indskuddet i den nye genhusnings-bolig. Hvordan skal jeg forholde mig her? Er det boligselskabet der har grebet sagen forkert an, vil at lade mig sige boligen op, istedet for at kalde det en genhusningssag og altså fortsætte med at betale husleje til det gamle hus?

      Jeg har ingen mulighed for at rejse pengene, men regner ikke med at de kan sætte os på gaden, idet det er dem der har startet alt dette.

      Håber på et hurtigt svar. Susanne

    • #11065
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg forstå ikke situationen.

      Hvis I permanent fraflytter den gamle lejlighed har I krav på at få indskuddet retur. Der kan ikke gøres udlæg i det fordi boligforeningen skylder penge til en kreditor.

      Du bør have rådgivning i en lejerforening eller hos en lejeretskyndig advokat.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.