Uden varmt vand

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13231
      Lars Olesen
      Medlem

      Hej, jeg håber, I kan hjælpe mig med at få belyst følgende problemstilling.

      Den 11. juni skriver jeg til det advokatfirma, der står for udlejning af lejemål i ejendommen, hvor jeg bor. Jeg oplyser dem om, at der kun er meget, meget lidt varmt vand, når vi skal tage bad. Vi bor to i lejligheden, og på de gode dage, kan én af os tage bad om morgenen. På dårlige dage, er der ikke nok vand til et enkelt bad.

      Advokatfirmaet svarede, at man var ved at indhente tilbud på ny vandvarmer. Det er jeg selvfølgelig glad for, men nu er der som sagt gået over to måneder, hvor problemet ikke er blevet afhjulpet. Jeg har flere gange skrevet til ‘udlejer’, at problemet stadig er der, men jeg føler, at jeg ikke bliver taget alvorligt.

      Jeg har foreslået udlejer, at man giver mig en måned gratis husleje som kompensation for problemet.

      Men hvad siger lovgivningen egentlig? Hvor hurtigt skal udlejer udbedre fejlen? Og hvad er mine rettigheder?

      Jeg har egentlig været tålmodig i lang tid nu, men når der ikke sker noget trods 15 skriftlige henvendelser per e-mail, så er jeg nødt til at gøre udlejer opmærksom på mine rettigheder – hvis jeg altså har nogen.

      Håber at høre fra jer snarest. På forhånd tak!

    • #13232
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Din rettighed er, at du kan indbringe sagen for huslejenævnet i din kommune. Nævnet kan give udlejer et påbud om at reparere eller forny vandvarmeren, og fastsætte en tidsfrist.

      Søg rådgivning i en lejerforening, også for at få undersøgt, om I betaler formeget i leje. Det gør 90 % af alle lejere i Danmark.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg 

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.