Udbedring af mangler

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10653
      Carsten 2235
      Medlem

      Hej

      Vi har boet til leje hos privat udlejer i knap et år nu.

      Vi har pt. følgende problemer:
      1. Fugtskjolder og pletter, der skal fjernes ca. hver 2. uge, afhængig af vejr – det er i et bryggers uden udluftning, og vaskemaskinen og tørretumbler er placeret der (problem ca. siden jan 2011)
      2. Brønd ved afløb fra badeværelse skal spules ca. ver 2.-3. uge da det ellers tilstoppes, og vandet står op i kloaken (siden dec 2010)
      3. Toilet der står skævt og ikke ruller ordenligt ud (nov 2011)
      4. Utæt emhætte, hvor vand siver ind når det regner / sne smelter (nov 2011)
      5. Den eneste radiator i køkkenet er taget ned og der er ikke sat en ny op (juli 2011)
      6. Utætte rør ved det andet badeværelse, så der ligger vand på gulvet (juli 2011)

      Der er flere ting, bl.a. fugtskader i en forgang, nedsivning af regnvand/smeltevand på varmtvandsbeholder i garage, og misvedligeholdte og tilstoppede tagrender.

      Der er blevet lovet at de vil se på det, og en fagmand har bl.a. sagt om pkt. 2 at det bør der gøres noget ved, da problemet ikke forsvinder. Men der sker bare ikke noget.

      De har foretrukket mail, så det er sådan det har kørt siden indflytning. De har nu efter 3 uger svaret på en liste lignende den ovenstående, hvor de skriver at inden vi nu fremsender listen igen (hvilket vi gør hver uge), så har de ringet til en vvs, og afslutter mailen med en flabet hentydning til at de synes vi klager lidt rigeligt og vi velkomne til at finde en anden bolig vi mener er i bedre stand.

      Derudover skriver de også at vi må forvente de er problemet, da boligen er forholdsvis gammel.

      Vores spørgsmål er nu:
      1. Vi synes der er gået urimelig lang tid, hvor der ikke er blevet reageret på ovenstående liste, men udlejer er tilsyneladende uenig, for der sker intet i sagerne. Hvem kan afgøre om, og hvor hurtigt, der skal reageres på punkterne?
      1b. Er det os der er urimelige jvf. listen?
      2. Hvor lang tid kan de som udlejere trække den før de skal reagere på vores forespørgsler? Der går uger mellem svarene.
      3. Er det rigtigt at afhængig af boligens alder, så må man “leve” med diverse mangler?

      Håber ikke det blev for langt.

      Sidste spørgsmål. En ven, som er medlem af Randers lejerforening anbefalede denne side. Vi er bosat nær Silkeborg – kan vi også blive medlem af Randers lejerforening?

      Venlig hilsen
      Forvirrede lejere

    • #10654
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er bestemt ikke jer, der er urimelige, og udlejer burde have gjort noget forlængst for at løse problemerne. I bør indbringe sagen for Huslejenævnet for at få givet udlejer et vedligeholdelsespåbud.

      Når I nu er ved det kan I anmode Huslejenævnet om at vurdere lejens størrelse. 90 % af alle lejere betaler for meget i husleje.

      Randers Lejerforeninger optager også medlemmer i Silkeborg. I kan finde kontaktoplysninger ved at klikke på “Lejerforeninger”

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.