Ubrugelig have

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11714

      I november 2010 flyttede vi ind i en lille lejlighed med have. Huslejen er høj men haven skulle gerne være alle pengene værd, desværre kom der ingen græs i 2011, så vi gik selv igang med at så græs, da dette stadig ikke virkede søgte vi råd og vejledning på ejendomskontoret (deres svar var “det bliver svært når der ikke er meget sol) og på planteskolen. Haven endte med at blive mudret og sumpet og det vrimlede med insekter og den lugtede råddent. Dette vil vi gerne undgå denne sommer og har derfor henvendt hos på ejendomskontoret da vi gerne vil have sumpen væk og have lagt fliser (der er allerede fliser i halvdelen af haven), dette ville de på ingen måde gøre for os eller dække udgiften eller på anden måde være behjælpelig med. Så hvad gør vi nu? Jeg mener at det er en fejl på lejligheden da haven på intet tidspunkt har fungeret og derfor bør udlejer udbedre skaden. Jeg har nu prøvet at kontakte KAB for at søge hjælp der. Hvis de heller ikke vil være behjælpelige – hvad kan jeg så gøre?

      På forhånd tak for råd.

    • #11715
      Jakob Lindberg
      Moderator

      I kan klage til Beboerklagenævnet, som kan give KAB pålæg om at udbedre haven med hjemmel i Almenlejelovens § 16.

      Det bekymrer mig, at I i har kontstateret rådden lugt. I værste fald kan der være tale om jordforurening eller et utæt kloakrør. I så fald bør kommunens bygningsmyndighed alarmeres.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.