Ubehagelig overbo

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14348

      Jeg bor i en super lækker lejlighed med min kæreste som vi flyttede ind i den 1/7.. Jeg mener jo at når man flytter ind et sted hvor der bor en syg mand skal man informeres om det, inden man siger ja til lejligheden. Men nu er vi altså flyttet ind i en bygning med 4 lejligheder, vi er 3 på 1 sal også vores ubehagelig overbo på 2 sal.

      På de 3 mdr vi har boet her, har vores overbo generet os dagligt. Han råber af os, han kaster ting ud af vinduerne, og ned af trappen, han smækker højlydt med dørene (virkelig voldsomt) og når man har besøg, skal han ofte henvende sig til dem og sige de ikke må opholde sig i bygningen. Generelt er han bare RIGTIG UBEHAGELIG, og jo længere vi har boet her, desto mere utryk bliver jeg ved at gå ud. Jeg går sjældent ud af døren alene, og går ALDRIG ud når det er mørkt, i frygt for at møde ham.

      Alle lejere på 1 sal (2 par, og 1 ældre dame) har flere gange kontaktet udlejeren for at høre hvad han kan gøre, da det er træls at leve et sted hvor man føler frygt for at komme ud eller kigge ud af vinduerne.
      Udlejeren mener derimod at vi skal kontakte politiet, men min holdning er at vi ikke kan ringe til politiet hver gang han smækker med døren, eller flytter skrallespandende så vi ikke kan komme ud med vores biler. Politiet siger vi skal henvende os til udlejeren.. Men der sker ikke en skid, så mit dilemma er.. Hvad kan jeg gøre i den her situation?

      Skal vi opgive og fraflytte lejligheden, eller skal vi fortsætte kampen mod at få manden ud som skræmmer alle i bygningen? Vi er trods alt 3 lejligheder der vil gøre alt for at få ham ud.

      Mvh Tilde

    • #14349
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Bortset fra at flytte, jer jeres eneste mulighed at presse udlejer til at ophæve den pågældenes lejlighed. I kan eventuelt anlægge sag mod udlejer og i den forbindelse kræve forholdsmæssigt afslag i lejen efter lejelovens § 11 eventuelt erstatning efter lejelovens § 13.

      Meld jer ind i en lejerforening og få bistand

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.