Uanmeldt havevandring

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9516

      Hejsa
      Jeg bor tilleje i et rækkehus i Skibby. Jeg er ny lejer og kender ikke særlig meget til lejeloven, men prøver at sætte mig ind i den.
      1. Vi har en temmelig emsig bestyrelse, som bl.a. har det de kalder en uanmeldt havevandring en gang årligt. Den går ud på at sikre sig at der ikke ligger rod eller andet som kan samle rotter. (som de selv siger, så må de jo ikke gå ind, så de kigger bare ind over hækken).
      Er det acceptabelt eller krænker de vores privatliv??

      2. Det har hele tiden været tilladt at have et husdyr , hund eller kat. Sidste år blev der så vedtaget at alle husdyr skulle være neutraliserede, for at undgå “hundekennneler).

      Kan bestyrelsen forlange at de husdyr der allerede er givet tilladelse til skal neutraliseres??

      3. Findes der en vejledning eller andet til afholdelse af beboermøder i en boligforening??
      Vi har f.eks det problem at et indkomnet forslag bliver fremlagt af formanden i uigenkendelig version (formanden synes f.eks. ikke det er en god ide og der ligger en undertone af, at det er noget pjat). Forslaget bliver alligevel vedtaget, og bliver skrevet ned i referatet. Referatet bliver godkendt og skrevet under af bestyrelsen. Men det referat der bliver sendt ud til beboerne er rettet og tilpasset (“så beboerne kan forstå det”). Problemet er at forslaget også er ændret fra det oprindelige og nu er blevet endnu mere uforståeligt og ikke det der blev vedtaget på mødet.

      4. Måske et dumt spørgsmål, men hvilke fordele har jeg ved at melde mig ind i en lejerforenig
      ??
      På forhånd tak
      Susanne

    • #9517

      Svar ad 1: De har ssv. ret til det, men almindelig god kotume er, at det varsles skriftligt først. Som minimum ved opslag i ejendommen en uges tid før besigtigelsen.

      Svar ad 2: Jeg regner med at det handler om sterilisering eller kastraktion af husdyrene, og det kan man godt stille som betingelse for nyanskaffelse af husdyr, men husdyr der lovligt er anskaffet efter de hidtidige regler kan næppe – så længe der ikke er konkrete gener – forlanges hverken tvangs-steriliseret eller fjernet.

      Svar ad 3: Det fremgår af boligforeningens og afdelingens vedtægter. Hvis du har problemer med at finde frem til det, er det ikke noget vi kan påtage os på brevkassevilkår, men en lokal lejerforening (  http://dklf.dk/index.php/admin/lejerforeninger ) yder bla. denne form for assistance.

      Svar ad 4: Se ovenfor + feks. følgende link: http://www.dklf.dk/lf/roskilde/RLs_tilbud.htm

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.