Tvunget medlem af grundejerforening som lejer

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Tvunget medlem af grundejerforening som lejer

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13291

      Jeg bor i et nybyggeri gennem en boligforening, vi flyttede ind i nov 2012. Jeg har nu modtaget et brev fra grundejerforeningen at jeg har pligt ifølge loven til at være medlem og da jeg og de andre her ikke har betalt 1500 for 2013 vil det blive opkrævet over huslejen. Derudover skal vi være med til at betale for vedligeholdelse af fælles arealer. Vi er på intet tidspunkt blevet oplyst om dette fra boligforeningen og der står intet om det i lejekontrakten. Er det virkelig rigtigt at vi skal være medlem og betale.

      Vi har også problemer med husene, de fejl og mangler som vi har oplyst bliver der stort set ikke gjort noget ved og da vi klagede til et beboermøde blev der sagt at de var i gang og at mange af fejlene ville man først se på når vi har boet her et år. Er det rigtigt at vi skal finde os i det.
      Venligst Lea

    • #13292
      Jakob Lindberg
      Moderator

      /* Style Definitions */
      table.MsoNormalTable
      {mso-style-name:”Tabel – Normal”;
      mso-tstyle-rowband-size:0;
      mso-tstyle-colband-size:0;
      mso-style-noshow:yes;
      mso-style-priority:99;
      mso-style-parent:””;
      mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
      mso-para-margin:0cm;
      mso-para-margin-bottom:.0001pt;
      mso-pagination:widow-orphan;
      font-size:10.0pt;
      font-family:Cambria;}

      Kære Lea

      Formentlig står der i lokalplanen for jeres byggeri, at boligforeningen skal betale til grundejerforeningen for fælles vedligeholdelse af udearealer. I så tilfælde skal boligforeningen betale. Efterfølgende kan boligforeningen indregne udgiften i huslejen. Det kan I ikke modsætte jer.

      Men I kan ikke forpligtes til at betale direkte til grundejerforeningen, og udgiften kan ikke opkræves med tilbagevirkende kraft.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg


Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.