Tvist om fraflytningsregning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Tvist om fraflytningsregning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10271

      I 2009 flyttede jeg fra en almennyttig bolig, og efterfølgende opstod der en tvist om flytteafregningen mellem boligselskabet og jeg. Pludselig og uden varsel sender boligselskabet sagen til inkasso hos en advokat. Da jeg modtager inkassovarslet, sender jeg straks sagen til Beboerklagenævnet. Dette meddeler jeg boligselskabet og advokaten. Beboerklagenævnet behandler sagen og efter et år falder der en afgørelse, der desværre ikke falder ud til min fordel. Jeg meddeler kort efter boligselskabets advokat, at jeg ikke agter at gå videre med sagen og beder om en ny opgørelse, da jeg i mellemtiden har fået besked om, at jeg skal have varmepenge tilbage. Desuden tilbyder jeg en afdragsordning på kr. 500 fra 1/3.
      Jeg hører intet fra advokaten, før jeg igen får et incassovarsel + renter + inkassogebyr på ca. kr. 1300,00.
      Kan advokaten genoptage en inkassosag, der har været i Beboerklagenævnet? Kan boligselskabet/advokaten kræve inkassogebyr? Har jeg ikke ret til at få min sag prøvet i Beboerklagenævnet? Skal jeg bare betale eller skal jeg vente til advokaten sender sagen i retten?

    • #10272
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jo, du har ret til at få din sag behandlet i Beboerklagenævnet, som det er sket. Men hvis det nye incassovarsel er sendt efter beboklagenævnet har afgjort sagen, så har de sandsynligvis ret til at gøre det.

      Jeg er usikker på svaret. Prøv at søge råd hos en advokat, f.eks. gennem den stedlige advokatvagt i din kommune.

      Med venlig hilsen Jakob

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.