Tvangsauktion og uden kontrakt

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Tvangsauktion og uden kontrakt

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10343
      Dorte 1926
      Medlem

      Hej (og tak for god brevkasse)
      Jeg har midt maj overtaget en privat lejebolig med 8-10 lejemål. Jeg har endnu ikke fået nogen kontrakt fra adm. selskabet, og i dag ringer de tidligere beboere og fortæller, de har fået et brev om at firmaet/boligen skal på tvangsauktion. Jeg har ikke betalt en øre, for jeg har ikke fået kontrakt eller oplysninger om, hvor jeg skal indbetale hverken depositum eller husleje. Det er således dejligt jeg ikke har nogle penge i klemme, men jeg har samtidig ikke nogen kontrakt på, at jeg har ret til lejligheden og måske er jeg ikke helt registreret som lejer?. Jeg har dog en mail fra udlejers datter, der tager sig af det mens han er udrejst, om at jeg har overtaget og modtaget nøgler pr. 17. maj. Mine spørgsmål er derfor 1)Har jeg retten til lejligheden med den mail eller skal jeg gøre mere for at bevise det (fx forsøge at betale en husleje, men hvem skal jeg så betale den til?) Jeg er jo ikke så interesseret i at få kontrakten og betale depositum til det konkursramte bo og risikere de er tabt! 2) Risikerer man at huslejen man betaler er ugyldig fordi man betaler til den der er gået konkurs og 3) skal man betale husleje i denne usikre periode indtil der er en evt. nu ejer? Dorte

    • #10344
      Jakob Lindberg
      Moderator

      1) Det har ingen betydning om du har en kontrakt eller ej. Det afgørende er, om du har betalt husleje. I så fald kan du fortsat bo i lejemålet. Du skal betale til ejendommens ejer. Hvis de andre beboere i ejendommen har fået brev om, at de skal betale til konkursboets advokat eller administrator, bør du indbetale pengene samme sted.

      2) Din huslejebetaling bliver ikke ugyldig, hvis du i god tro har betalt den den faktiske ejer af ejendommen.

      3) Du skal betale husleje også i den usikre periode.

      Søg rådgivning i en lejerforening eller hos en lejeretskyndig advokat.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.