TV pakker og boligforeninger

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen TV pakker og boligforeninger

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14166
      Anja Larsen
      Medlem

      Hej

      Jeg er en ung mand, der bor i en studielejlighed i Herning. Jeg har boet der i næsten to år på nuværende tidspunkt, og jeg har i al denne tid betalt for en TV pakke på 79 kr pr måned. Problemet er så, at jeg aldrig har benyttet mig af denne TV pakke, og jeg har ingen intentioner om at gøre brug af den, da jeg kan finde alt hvad jeg gerne vil se på Netflix, YouTube og andre sådanne tjenester alligevel.

      Det er jeg ved at være rimelig træt af, så jeg har haft ringet til min boligforening adskillige gange og spurgt om det kunne lade sig gøre at afmelde denne pakke, men hver gang har de svaret at jeg skulle betale for det, hvorvidt jeg brugte servicen eller ej.

      Så jeg spørger om der er lovmæssig grundlag for, at min boligforening kan tvinge mig til at betale for en TV-pakke jeg ikke bruger til noget. Mit TV har aldrig været sluttet til anden end min PlayStation og min computer, og TV-pakke gebyret bliver betalt som en del af min husleje.

      Vil du hvis muligt henvise til relevante paragraffer i loven?

    • #14167
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Der står desværre ikke noget om dette i almenlejeloven. I mange bebyggelser, f.eks. dem som får TV-signal fra Yousee, er det muligt at få spærret antennestikket og blive fri for at betale. Det kan være, at det er din udlejer der ikke gider have besværet med at få en sådan ordning i stand. Prøv at spørge signal-leverandøren, hvad deres praksis er.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.