Trækgener, varmeregning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11206
      Line Rytter
      Medlem

      Jeg ville hører om i kunne hjælpe mig med hvad mine rettigheder er.

      I oktober måned 2010 flyttede jeg i en lejlighed og da kulden begyndte at melde sig træk det ind alle steder i min lejlighed. I skabe, under vinduer, ved paneler, ja rigtig mange steder, jeg fortalte det til min udlejer. Men han sagde så at der kom en et årsgennemgang i marts måned så der skulle jeg skrive det på. Jeg sagde det igen da der var gennemgang og under vinduet blev der fuget men ellers fik jeg af vide at jeg bare skulle trække sofaen ud så hjalp det. Gjorde jeg. Også blev det sommer og så er generne ikke så markante som i vinterperioden men her i oktober måned fik jeg så varme opgørelsen, som var rigtig rigtig høj. Så jeg skrev straks til min udlejer at det ikke var lavet og det jo nu kunne ses på varmeregningen – jeg fik ikke rigtig svar før nu her inden jul skulle der komme en entreprenører og kigge på mine trækgener men han er endnu ikke kommet og min udlejer bliver ved med at sige han nok skal tage fast i ham, men nu er det vinter igen og det trækker rigtig meget ind stadigvæk. Det bliver jo kun ved med at være dyrere for mig i og med at det fyrer ind med kulde. Og jeg er nødt til at bruge mere varme.

      Jeg har dog ikke haft mulighed for at lad vær at betale da det bliver trukket over huslejen.
      Kan i hjælpe mig med hvordan jeg står i denne situation, har jeg krav på at få nogle pengene retur og selvfølgelig få det lavet hurtigst muligt.

      Min lejlighed er som nævnt helt ny. Jeg mener det er et loftrum de har lavet om til en lejlighed, og der var ingen der havde boet der før mig.
      Jeg er en pige på 22 år, så har ikke meget erfaring inden for rettighederne med dette.

      Jeg håber i kan hjælpe mig, eller i hvert fald guide mig til hvem jeg muligvis kan tale med.
      På forhånd tak.

    • #11207
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hvis der er tale om en ny lejlighed, så bør der ikke være så alvorlige trækproblemer. Hvis der er tale om konkrete steder, hvor der mangler tætningslister og llignende, så kan du få huslejenævnet til at vurdere om de vil give udlejeren et vedligeholdelsespåbud.

      Jeg kan ikke rådgive dig yderligere i sagen, som kræver at man ser lejligheden.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.