Tømning af kælderrum

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13628
      Iben 5263
      Medlem

      Hej.
      Jeg står i den situation, at mit kælderrum er blevet tømt og dermed alle mine opbevarede ting.
      Sagen er den at kælderrums nummer ikke fremgår nogen steder, så jeg måtte ringe til boligselskabet for at få dette oplyst. Medarbejderen opgav så et forkert kælder nr via telefonen. Så som sagt, blev mine ting smidt ud da de tømte ‘mit’ kælderrum.

      Jeg har sendt en opgørelse over mine tings cirka værdi, hvilket udgør 32.200kr. Og bedt om erstatning.
      Boligselskabet skriver at da deres medarbejdere (som tømte rummet), vurderede at der ikke var noget af værdi så vil de indgå et forlig og give mig 10.000kr.

      Mit spørgsmål er så, skulle de ikke have opbevaret mine ting i 3 måneder? (De oplyser at pga de vurderede der ikke var noget af værdi som nævnt, så smed de det hele ud)….

      Kan det virkelig være rigtigt? Skal de lovmæssigt ikke opbevare det ligemeget medarbejderens vurdering? (Hvilket desuden var fejlagtig).
      Hvis jeg har ret, har i så nogle paragraffer og/eller instanser jeg kan kontakte?

      Mange tak.

      Mvh, Iben

    • #13629
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Der findes ikke nogen regler i lejelovgivningen herom. Det er et rent erstatningsretligt spørgsmål. Hvis du ikke bliver enig med boligselskabet, kan du anlægge sag ved byretten. Kontakt en advokatvagt og få rådgivning.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.