Tilstoppet køkkenvask

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14005

      Min søn er for nylig flyttet hjemmefra og i lejlighed i privat boligbyggeri.

      Kort efter han flyttede ind, fik han det problem, at vandet i køkkenvasken kun ville trække langsomt ned.

      Vi prøvede nogle dage i træk at hælde kogende vand i afløbet, og da det ikke hjalp, prøvede vi med afløbsrens. Vasken var stadig stoppet.

      Derefter kontaktede min søn udlejeren for at få hende til at sende en vicevært/VVS mand til at se på det. Men udlejeren bad min søn om at skille rørene under vasken ad, og selv rense afløbet. Hvis det ikke hjalp, skulle han kontakte hende igen. Hun ville så finde ud af, om den lejer, som bor i lejligheden under min søns, også har problemer med afløbet, og hvis det ikke er tilfældet, “var det jo kun ham (altså min søn), som havde et problem”. Hun ville så rekvirere en VVS mand, men det ville blive min søn, som selv skulle betale regningen.

      Min søn har ikke skilt sine afløb ad endnu. Jeg bad ham vente, mens jeg undersøger sagen, og vi har faktisk heller ikke forstand på at gøre det selv.

      Kan det være rigtigt, at han selv skal stå for/betale det…?

      Der er lavet lejekontrakt på jeres blanket, og der er ikke nævnt nogle særlige forhold i §11. Den indvendige vedligeholdelse påhviler lejer, men det er jo kun gulve, maling osv., så vidt jeg har forstået.

      Vi kender den tidligere lejer, som har sagt, at hun også har haft problemer med afløbet.

      På forhånd tak for hjælpen.

      mvh
      Jette

    • #14006
      Jakob Lindberg
      Moderator
      Med mindre din søn har skrevet under på en særlig aftale i lejekontrakten om at han har overtaget vedligeholdelsen af afløb og lignende, så er det udlejer, der har ansvaret for at afløbet fungerer.

      Indbring sagen for huslejenævnet i den kommune, hvor lejligheden ligger. Derefter vil udlejer få et pålæg om at bringe afløbet i orden.

      Din søn bør melde sig ind i en lejerforening og få bistand. Hans husleje er formentlig også for høj.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.