TILLÆG til ureguleret kommune.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen TILLÆG til ureguleret kommune.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13973
      Anja Larson
      Medlem

      Jeg har pr. d 1-8-14 overtaget et lejemål hos en privat udlejer, hvor grundhuslejen er 7700.kr.pr. måned. Boligen er 101 kvadratmeter og er bygget i 1981. Rækkehuset har 2 badeværelser, hvoraf det ene er istandsat, mens det andet er fra da huset blev bygget. Køkkenet er istandsat, men kan absolut ikke betegnes som et helt nyt køkken. Byen jeg bor i er en ureguleret kommune. Udlejer mener ikke huslejen er for høj og har givet udtryk for, at lejen nærmest er i den billige ende, hvilket jeg er meget uforstående overfor. Jeg tænker jo, at der på en eller anden måde må være et loft,da de private udlejere i uregulerede kommuner jo ellers har frit spil. Jeg har efter lejekontraktens underskrivelse fundet ud af, at de andre rækkehuse på vejen, som er hel magen til, har en lavere husleje og jeg fortryder i den grad, at jeg pr. mail gik med til denne husleje. Udlejer var desværre så smart, at få det til at se ud som om, overfor mig, at huslejen fra start var 800 kr. dyrere pr. måned end den husleje der nu er aftalt. Angående renovation, så er den ikke indeholdt i huslejen og han har under fravigelser skrevet, at renovation er nogen, som jeg selv skal betale. Jeg vil for en god ordens skyld skrive, at de andre rækkehuse ikke er udlejningsejendomme.

    • #13974
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du bør klage til huslejenævnet. For det første er det klart ulovligt, hvis du skal betale ekstra for renovation, med mindre du betaler beløbet direkte til kommunen.

      For det andet kan huslejenævnet nedsætte lejen, hvis de er enige med dig i, at lejen er for høj. Du bør dog selv prøve at finde sammenligningslejemål, der støtter din sag. Et sammenligningslejemål er et lejemål der er udlejet samtidig eller senere end dit eget, og hvor lejen er lavere

      Brug dine kontakter, Ring rundt og prøv at få oplyst, hvad andre lejere betaler.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.