Tilbudspligt ? småejendomme

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Tilbudspligt ? småejendomme

  • Dette emne er tomt.
Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9853

      Hej

      Jeg er lejer i en ejendom hvor der hovedsagligt er erhverv. Der findes kun 4 lejemål der står som beboelseslejemål. Det vil vel sige at vi som beboere går ind under det der hedder småejendomme ?
      Nu har ejer med 3 dages varsel bedt om adgang til vores lejemål for besøg af mægler !?! Udlejer vil ej oplyse årsagen til dette mæglerbesøg. Hvilke rettigheder har vi som lejere af almindelig beboelse ? Ingen af os har begrænset lejekontrakt. Vi har alle 4 helt alm. lejekontrakter for beboelsesejendom. Dog kan jeg ej finde rettigheder ved eks. salg af ejendom mv. når der ikke er mindst 6 beboelse lejemål.

      Ydermere- kan de hæve lejen på baggrund af et sådan besøg hvis de finder den i bedre stand end oprindeligt ? ( jeg står selv for indvendig vedligehold- og har dermed for egen lomme sat en del istand) nu er jeg bange for at stige i husleje trods alt hvad der er forbedret er for egen regning.

      Mvh
      Janne

Viser 0 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.