Tilbageholdt til varmeregnskab

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Tilbageholdt til varmeregnskab

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10133

      Hej!
      min tidligere udlejer har sendt mig en flytteopgørelse hvor de skriver, at jeg skal indbetale 1000 kr til dem som penge der bliver tilbageholdt til varmeregnskabet. Sidste år fik jeg over 400 kr tilbage i varme, så jeg undrer mig meget over om de har krav på denne opkrævning. Kan de ikke bare sende en regning hvis jeg skylder for varme når de har lavet en opgørelse?

      Desunden har de lavet en underlig opgørelse, som står således:
      Depositum m.v.:
      Depositum -6765
      Forudbetalt husleje -4510
      I alt: -11275

      Skyldig:
      Tilbageholdt til varmeregnskab 1000
      Udflytningsrapport 8135
      Husleje 4533
      I alt: 13678

      Mit 2. spørgsmål går på om de godt må blande depositum og forudbetalt husleje sammen og opstille de på en sådan måde, at jeg kommer til at skulle betale min husleje endnu engang?

      Mvh Sørine.

    • #10134
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Deer findes ingen lovhjemmel til at tilbageholde de 1000 kr i tilbageholdt varmeregnskab. Det er bare svært at gøre noget ved, for inden man har fået en sag behandlet i Huslejenævnet og eventuelt i Boligretten, så er den periode, hvor det er aktuelt at tilbagebeholde beløbet, gået. Udlejeren skal senest afregne varmen 4 måneder efter varmeregnskabsårets udløb.

      Sådan som du har stillet din flytteafregning op, kan jeg ikke se, at der er noget galt med forhudbetalt leje. Du har fået beløbet godskerevet.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.