Tilbageholder noget af mit depositum

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Tilbageholder noget af mit depositum

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9895

      Jeg er fraflyttet min lejlighed den 4/10/10 – og den nye udlejer er flyttet ind.

      Jeg har betalt 8000 kr i depositum, og i min kontrakt står der lejligheden ikke var nyistandsat og ikke skal afleveres istandsat – sat at der ikke udarbejdes en rapport. Lejligheden var rigtig ulækker da jeg flyttede ind, samt rigtig beskidt – jeg har afleveret lejligheden i god stand, ikke ødelagt noget og rengjort den.

      Jeg har så idag modtaget 5000 kr af de 8000 af mit depositum – den en begrundelse af udlejer!!!

      Jeg har skrevet en mail til udlejer at jeg går udfra det er en fejl, og går udfra han indbetaler de 3000 kr i dag, ellers vil jeg have en skriftlig begrundelse for hvorfor han tilbage holder de 3000 kr.

      Hvad siger loven om det? Han kan da ikke tilbage holde det?

    • #9896
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Nej. Hvis du ikke skylder i husleje, og der ikke er noget, som skal istandsættes på din regning, så skal udlejer tilbagebetale hele depositum.

      Du kan indbringe sagen for Huslejenævnet i kommunen. Den lokale lejerforening kan yde dig bistand i sagen.

      Med venlig hilsen

      Jakob Lindberg.

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.