Tilbagehold husleje i opsigelsesperiode

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Tilbagehold husleje i opsigelsesperiode

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12594

      Hej,

      Jeg skriver til Jer, da jeg bor i en lejlighed i København, som jeg gerne vil opsige for at finde noget billigere.
      I løbet af min periode i denne lejlighed har min udlejer dog gjort adskillige ting, som gør at jeg ikke rigtig stoler på, at jeg vil få mit depositum tilbage ved fraflytning.

      Da jeg flyttede ind skulle jeg betale hele depositumet kontant.
      Jeg har ikke fået en alm. standard kontrakt – derimod har hun selv udarbejdet en kontrakt på 15-20 linjer, som vi begge har skrevet under…… Med en læbestift, da hun ikke havde en kuglepen på sig.
      Da jeg flyttede ind var den ikke malet, dette skulle jeg selv gøre, trods aftale om det modsatte. Jeg lagde ud for malingen, men der gik flere måneder før jeg fik pengene for dette af hende – hun blev ved med at komme med mærkelige undskyldninger om, at det ville jeg få om 2 måneder osv.
      Pludselig havde jeg intet TV signal. Hun fortæller mig så, at Yousees store pakke var udløbet, så nu havde jeg kun den mindste. Ville jeg have mere skulle jeg betale ekstra husleje. Jeg er derfor nu begyndt at betale 135 mere om måneden for at få MELLEM pakken, end jeg betalte ved indflytning, hvor jeg havde den store pakke.
      Pludselig skulle jeg betale hende licens penge, selvom jeg havde fået at vide, at alt var inkluderet i huslejen. Jeg forslog at vi bare slog en streg over licenses, da den kostede 1100,-, hvilket var samme beløb som hun skyldte mig for maling af lejligheden. Dette nægtede hun dog, da “det var to forskellige regnskaber”, som hun udtalte det.
      Jeg ved, at jeg betaler overpris i husleje. Jeg betaler omkring 1700-2000kr. mere i husleje end mine naboer. Hun har lejet denne lejlighed gennem AKB og fremlejer den nu til overpris til mig.

      Alle disse ting gør, at jeg vil høre jer om, om jeg har lov til, når jeg har sagt lejligheden op, under de 3 måneders opsigelse, at tilbageholde husleje, da de tre måneders husleje jo vil svare til de tre måneders depositum, som hun har liggende fra mig? Jeg overvejer stærkt at gøre dette, da det vil være klart det nemmeste, samt spare mig for at gå til advokater og lignende den dag jeg ikke får depositumet fra hende. Jeg vil dog høre jer, om det er noget i tit oplever lejere gøre, samt om det er lovligt?

      På forhånd tak for hjælpen.

    • #12595
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er egentligt ikke lovligt at bruge sit depositum til at betale husleje med. Kun, hvis det fremgår af kontrakten at det er forudbetalt leje. Men det er heller ikke strafbart. Mange gør det, og jeg ville selv gøre det, hvis jeg var i dine sko.

      Men allerførst ville jeg indbringe sagen for huslejenævnet og få lejen sat ned. I så fald har du et modkrav, som kan berettige, at du tilbageholder huslejen i opsigelsesperioden.

      Meld dig ind i Amager Lejerforening og få bistand:

      Amager Fælledvej 4, butikken
      2300 København S
      Tlf. 32955492

      Åbningstid: Tirsdag og torsdag kl. 16.30 – 18.30

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.