Tilbagebetaling af depositum og ekstra husleje

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Tilbagebetaling af depositum og ekstra husleje

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12048
      Guro Feste
      Medlem

      Hej

      Jeg og min lille familie lejer en lejlighed, men vi flytter til Norge i slutningen af juli. Da min kæreste sagde lejligheden op pr telefon, fik han at vide af udlejer at vi skulde betale for halve august, også, selv om vi ikke er her lengre, som en sikkerhed for udlejer. Det stod ingenting om dette i kointrakten, og jeg undrer mig på om han overhodet kan kræve det af os? Vi har betalt tre måneders husleje i depositum allerede. Udlejer sagde også til os da vi flyttede ind at han benyttede sig af profetionelle malere o.l til at sætte lejligheden i stand, så det skulde vi slet ikke. Min udlejer er kendt for at nægte at betale depositum tilbage, fandt vi ud af senere hen. Kan han tillade sig dette? Disse tingene er kun muntlige “aftaler”, ingenting står på skrift, og er heller ikke kontraktfestet. Hvilke rettigheter har vi? Håper på hurtigt svar.

      Mvh, Guro

    • #12049
      Jakob Lindberg
      Moderator

      I er ikke forpligtet til at betale leje ud over opsigelsesperioden med mindre I har skrevet under på en sådan klausul i kontrakten eller i en anden skriftllig aftale.

      I har ret til selv at sætte lejligheden i stand inden I flytter ud.

      Hvis udlejere ikke tilbagebetaler depositum, kan I indbringe sagen for huslejenævnet i den kommunehvor I bor.

      Meld jer ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.