Tilbagebeholdt varme??

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10723

      Kære Danmarks Lejerforeninger.

      Jeg er flyttet fra en lejlighed, hvor udlejeren kun har sendt en check på 845,25kr til mig for varme. Min veninde har ligeledes modtaget en. I opgørelsen står der at 500kr er tilbagebeholdt og ligeledes fra min veninde. Kan det passe at de 500 og de 845,25 skal modregnes min del af indskuddet, når vi laver regnskab? Mente selv at det var en ting hver for sig. Indskud for sig selv og varme er en helt anden sag.

    • #10724
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er ret almindeligt, at udlejere ved fraflytning midt i et varmeregnskabsår tilbageholder et beløb fra depositum til at dække efterbetaling for det varmeregnskabsår, der endnu ikke er afsluttet. Normalt begynder et varmeregnskabsår den 1. juni. Hvis du flytter f.eks. den 1. september er det klart urimeligt, hvis en udlejer tilbageholder ekstrabeløb. I månederne juni-august er der jo næsten intet varmeforbrug, og de indbetalte acontobeløb dækker sædvanligvis rigeligt. I et sådant tilfælde bør man protestere evt. ved at indbringe sagen for Huslejenævnet.

      En udlejer må ikke tilbageholde noget fra et afsluttet varmeregnskab til det følgende varmeregnskabsår.

      Med venllig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.