tilbagebeholdt depositum efter fortrydelse

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen tilbagebeholdt depositum efter fortrydelse

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9418
      Edith Kock
      Medlem

      Hej,
      jeg havde mulighed for at flytte ind i en lejlighed og jeg har betalt 10.000,– i depositum. Men jeg har ikke underskrevet nogen lejekontrakt. Nu har jeg fortrudt på grund af uoverensstemmelser med hensyn til lejlighedens størrelse. Lejekontrakten og de mundtlige forhandlinger gik ud fra 60 m2, men der er i virkeligheden kun ca. 45. Jeg fik lejligheden professionelt opmålt. De 45 m2 er indvendige mål, mens de 60 m2 skulle være udvændigt mål, men det stemmer ikke. Der er et indhak indvendig i lejligheden på ca 15 m2, som jo så burde trækkes fra. På den måde er lejligheden langt mindre, end jeg nogensinde vil kunne håndtere. Desuden har udlejer på min foranledning malet lofterne i stue og køkken, det skulle jeg så betale Kr. 3000,– for. Nu vil han tilbagebeholde 5000,– Kr, hvis jeg ikke flytter ind. Kan han det? Hvad er min situation?

    • #9419

      Hvis du ikke har underskrevet nogen lejekontrakt, ikke er indflyttet, ikke har indbetalt husleje og lejeperioden efter lejeaftalen ikke er påbegyndt, – så står din sag rigtig godt.

      Du kan altså sandsynligvis hjælpes, så du slipper ud af lejemålet, men det kan ikke klares pr. brevkasse. Du skal derfor opsøge assistance i en lokal lejerforening.

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.