Tilbage holder huslejen

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13740
      Lur 5380
      Medlem

      Hej..
      Jeg har boet i en fremlejet i tre mdr nu, valgt her til d 1.3 at opsige mit leje mål, da udlejer pludselig var usikker på om han kom hjem.. Vi havde en mundtlig aftale om jeg skulle overtage lejemålet.. Han har fået lov til at fremlejet pga Arb..!
      Jeg er blevet bekendt med han er dårligt betaler og en skid fyr som skylder mange penge væk..! Da jeg meddelt ham om min opsigelse blev han vred på mig og hans dialog er truende og vredt overfor mig..! Jeg bad om at få en bekræftelse på han havde modtage min opsigelse og om han ville sende et bevis på han stadig havde mit indskud..! Det blev han rasende over og meddelt tilbage at han var i sin gode ret til at brug indskudet til hvad han ville og jeg kunne ikke kræve at se et bevis på han havde pengene. Pga af den historik jeg bekendt og min usikkerhed på jeg får mit indskud har jeg tilbage holdt min husleje..er godt klar over det er ulovligt, men har ikke råd til at miste mit indskud..! Han har sendt mig et billede af 16200 på et bord, mit indskud er 15.500, med begrundelse af det var hvad han havde på sig samt hævet i banken..syntes billedet var dybt uprofessionelt.. Han chikanere mig med grimme beskeder og truer med af efter d 12 kommer foderetten og smider mig ud..! Har idag modtaget et billeder af en mail fra en advokat han er i kontakt med..! Endvidere har vi lavet en lejekontrakten, men kun mig som har lejekontrakten..! Har det en betydning..?
      Ved godt jeg er forkert på den at tilbage holde min husleje.. Kan det virkelig passe at foderetten kommer så hurtig ind i billedet..?

    • #13741
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er helt usandsynligt, at fogedretten kan nå at smide dig ud af lejligheden. Hvis han indbringer sagen for fogedretten, skal du først indkaldes til et retsmøde om sagen. Hvis fogeden bestemmer, at du skal betale, får du en frist hertil. Hvis du fortsat ikke betaler, skal fogeden arrangere en såkaldt udgående fogedforretning, for at effektuere udsættelsen. Hele denne proces tager normalt mindst 6 måneder.

      Du bør få rådgivning i en lejerforening. De fleste lejere i privat udlejningsbyggeri betaler for meget i leje. Hvis du også gør det, kan du kræve det for meget betalte refunderet med virkning fra indflytningstidspunktet.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.