Tidsbegrænset lejemål ikke længere til salg..

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Tidsbegrænset lejemål ikke længere til salg..

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10121

      Hej

      Jeg lejede denne bolig med et års lejekontrakt, da min situation på daværende tidspunkt var, at flytte til andet land.
      Nu er situationen vendt, og kræver, at jeg har et ubegrænset lejemål.

      Der er intet info fra udlejer, men der ankom et brev til denne fra mægler, og grundet det fugtige vejr var brevet under omdeling gået så meget itu, at en nøgle stak ud af brevet.
      Jeg kontakter udlejer, og denne melder, at huset ikke længere er til salg hos mægler, men var “løbende til salg” jeg spørger her om kontrakten kan laves om, til ubegrænset? vi lavede to aftaler, hvor udlejer ikke kom.. Huset har været til salg via nettet også, men disse annoncer er ikke længere aktive.

      Håber du kan klargøre situationen

      mvh

      Bettina

    • #10122
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Reglerne i Lejeloven er således:

      1) Normalt gælder uopsigelighedsprincippet, dvs. at et lejemål løber tidsubegrænset, dog således at en udlejer kan opsige en lejer med 1 års varsel, hvis han selv vil flytte ind i lejligheden.

      2) Undtagelse: Det er lovligt at indgå en tidsbegrænset lejeaftale, hvis en udlejer har en personlig grund til det, herunder ønske om at sælge lejeligheden.

      3) Hvis man som lejer ønsker at anfægte tidsbegrænsningen, skal man anlægge sag herom ved Boligretten. Det er lejeren, som skal bevise, at udlejeren ikke har nogen gyldig personlig grund til tidsbegrænsningen, hvilket kan være svært. Man skal anlægge sagen i god tid inden tidsbegrænsningen ophører.

      4) Hvis man bliver boende efter ophøret af den aftalte lejetid, skal udlejer opfordre een til at flytte. Har han ikke gjort det inden 1 måned fra den aftalte lejetids udløb, fortsætter lejeforholdet uden tidsbegrænsning. (Lejeloven § 80, stk. 2

      Hvis du er meget tæt på tidspunktet for lejemålets ophør, kan du måske med fordel vente og se om udlejer opfordrer dig til at flytte. Hvis han ikke gør, kan du påberåbe dig regel 4).

      Søg rådgivning i en lejerforening eller hos en lejeretskyndig advokat.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.