Tabsbegrænsningspligt

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12917
      Lasse 4536
      Medlem

      Hej dklf.

      Jeg opsagde min lejlighed pr. 1. februar og havde flyttesyn den 26. februar. Herefter stod lejligheden tom, og udlejeren skulle istandsætte denne.
      Jeg havde betalt 3 måneders forudbetalt leje ved indflytning til at dække opsigelsesperioden. Jeg håbede at få nogle af disse penge retur, men jeg så så, at udlejeren, allerede i midten af februar, opslog lejemålet som ledigt pr. 1. maj på http://www.findbolig.nu. Burde udlejeren ikke have forsøgt at udleje lejligheden tidligere?
      Udlejeren er DEAS, og lejemålet ligger i Vanløse, så ansøgere er der nok af.

      Venlig hilsen

    • #12918
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg vil mene, at udlejeren har gjort en fejl, ved at opslå lejemålet ledig pr. 1 maj istedet for 1. marts. Udlejer bør derfor dække huslejen for marts og april, med mindre han kan bevise, at han på anden måde har gjort noget for at udleje lejligheden tidligere end 1. maj.

      Det kan du eventuelt finde ud af, ved at indbringe sagen for huslejenævnet i København. Meld dig ind i Amager Lejerforening og få bistand i sagen. (Se adressen under Lejerforeninger, ovenfor).

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.