Tabsbegrænsningsforpligtelse

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Tabsbegrænsningsforpligtelse

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12875
      Heidis Preut
      Medlem

      Hej. Jeg er i gang med at hjælpe min veninde som har store problemer med sin udlejer. Hun har opsagt sin lejlighed og skal være ude den 1/6. Hun har i midlertidig fundet en ny lejer som kan overtage lejligheden allerede den 1/5, så hun kan spare en måneds husleje. Udlejer påstår, at det kan hun ikke og han har fundet en ny lejer til 1/6. Der er ikke skrevet under på nogen ny lejekontrakt med lejeren pr. 1/6. Kan udlejer kræve husleje fra min veninde indtil 1/6, når hun nu har fundet en lejer, der i princippet kan overtage lejligheden allerede den 1/5. Udlejer har jo en Tabsbegrænsningsforpligtelse iflg. § 86 stk. 3. Han har truet hende med, at den ikke holder i byretten. Hvad skal hun gøre? Skal hun bare lade være med at betale for den sidste måned, eller vil han så trække det fra depositumet. HVilke rettigheder har hun? Og hvordan kan hun argumenterer over for en mand, der truer hende med byretten.

    • #12876
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg tror ikke, at det hjælper at forsøge at argumentere yderligere med udlejeren.

      Hvis hun ikke betaler huslejen den 1/5, vil udlejer trække det fra depositum. For at få de penge hjem igen, er din veninde nødt til at stævne udlejeren ved boligretten. Det kan nok ikke betale sig, hvis det er det eneste krav hun har mod udlejer. Men der kan være andre ting galt med lejemålet, som kan medtages i sagen

      Din veninde bør derfor kontakte en lejerforening for at få rådgivning.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.