TAB AF NØGLER?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11685
      Jens 3277
      Medlem

      Jeg tabte mine nøgler og da jeg kun havde fået udleveret et sæt af min private udlejer, bestilte jeg nogle nye ved ham.
      Jeg får så 2 nye nøgler til postkassen og en til kælderen. Jeg får ydeligere en brik til atbuzze sig ind nede ved entredøren.
      Jeg får en regning på 1440 kr. Blandet en times løn til viceværten og kørsel.
      Jeg kan forstå, at jeg skal betale for nøglerne, men skal jeg også betale viceværtens løn?

    • #11686

      Som udgangspunkt skulle jeg mene, at viceværtens arbejde er dækket over huslejen, men det er muligvis afgørende, HVAD der er aftalt eller ikke aftalt, sagt eller ikke sagt, i forbindelse med at du bestilte de nye nøgler. Dit spørgsmål kan dermed hurtigt bevæge sig over i aftalelovgivningens domæne, og så falder det uden for den egentlige lejelovgivning, som er denne brevkasses fokus. 

      Alt i alt er vi ovre i, at en egentlig mere konkret besvarelse kræver nærmere udredning og undersøgelse, og det kan vi ikke påtage os på brevkassevilkår, men det gør vores lokale lejerforeninger, og jeg vil råde dig til at opsøge assistance hos en af dem: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.