Tab af (varmt) vand, gas og el ved vandskade

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Tab af (varmt) vand, gas og el ved vandskade

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9950

      3/11-10 flyttede vi ind, hvor udlejer og jeg fælles gennemgik lejemål for fejl d. 6/11-10

      Her bl.a ny pumpe til toilet m.fl (endnu ikke skiftet)
      Der blev under dette syn ikke fundet skader på rør. Disse blev heller ikke tilset.

      2/12-10 har jeg endnu ikke modtaget nogen indflytnings rapport.

      10/11-10 sender jeg et billede af målertryk på vandmåleren til udlejer, da vi endnu ikke har fået et “dejligt” varmt bad, spørger jeg til om trykket er som det skal være, ingen reaktion.
      Jeg finder så, at fyret må stå for lavt og sætter det op.

      Sent på aftenen 30/11-10 kan jeg høre vand der løber i brusekabinen, dog ikke fra brusehoved eller rør i kabinen. Aftagning af rist finder jeg varmt løbende vand. Lukker for hovedhanen, og aflæser målere for gas, el og vand.

      1/12-10 ringer til udlejer og ligger en besked.

      2/12-10 melder udlejer, at der kommer en taksator ud. Har ikke hørt fra denne endnu.

      Kan se ud fra måleraflæsningerne, at mit forbrug har været det dobbelte af hvad jeg er sat til. Og klart har gas-fyr kørt på højtryk da det varme vand løber ud ved egen hjælp.

      Rør i baderum er indpakket i rørisolering, ved nærmere eftersyn, kan jeg se det ene varmtvands rør er næsten gennemtæret af rust. Dvs det kan have sivet lige så stille under hele lejeperioden, da frosten to til kunne jeg så høre det løb (?)

      Vand var ved indflytning lukket ved hovedhanen, da huset har været ubeboet i 2 år syntes jeg ikke det var underligt.

      Nu er spørgsmålet: mit dobbelte forbrug, er det udlejer, forsikringen eller mig der står for det?

      Mvh

      Bettina W

    • #9951
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er svært at svar sikkert  på dit spørgsmål.

      Som udgangspunkt er det udlejers ansvar, at der er varmt vand i lejemålet.

      Sagen drejer sig dels om betaling for det dobbelte forbrug af vand, men også om ansvaret for brud på vandrørerne. Jeg kan forestille mig, at udlejer vil forsøge at tørre ansvaret af på dig, fordi du selv har sat temperaturen på fyret op.

      Meget tyder på, at denne sag kan ende i en boligretssag. Du bør hurtigst muligt søge sagkyndig rådgivning i en lejerforening

      Med venlig hilsen

      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.