Syg spædbarn, grundet skimmelsvamp. Kan vi bare flytte?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Syg spædbarn, grundet skimmelsvamp. Kan vi bare flytte?

  • Dette emne er tomt.
Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12034

      Hej,
      Vi flyttede i december 2011 ind i et rækkehus ved lejerbo (almennyttig bolig).
      Efter indflytning begyndte vores dengang 5 mdr. gamle søn at døje med at trække vejret, hoste meget og være utilpas.
      Jeg gjorde straks udlejer opmærksom på problemet, hvilket fremgår af vores fejl og manggelliste, hvor det også fremgår at der ved indflytning lugtede forfærdeigt af røg. (tidligere lejer var ryger, og havde boet der siden 82) Lejemålet var ved indflytning eftersigende nyistandsat. der er i overetagen vildt indelukket og lugter råddent til trods for udluftningsventilerne altid er åbne, og der bliver skabt gennemtræk flere gange. og vores gang stinker af fugt.
      efter at have fået henvist vores søn til en speciallæge, fandt vi ud af, at han havde udviklet astmatisk bronkitis, hvilket skyldes boligen. Hver gang vi er væk hjemmefra i et par dag bliver han helt symptomfri, også snart vi kommer hjem igen starter det igen. Udlejer har i april modtaget hans journal, for at have på skrift at han er syg. Først i juni måned 2012 kommer der en ud, fra et inginørfirma for at tage prøver for skimmelsvamp. De har fundet skimmelsvamp i vores gang, og en smule i stuen og vores søns værelse. de vil dog kun udbedre det i gangen, da de ikke mener at det andet er skadeligt for helbredet. Her skal det siges at vores søn er 11 mdr. nu, og derfor ikke har det samme imunforsvar som os. Der er ingen grænse for hvor meget skimmel der skal være før det er skadeligt. Vores søn er syg, så det burde efter min mening være nok?
      De har i sidste uge været for at udbedre skaden i gangen. Vi har i næsten en uge ikke kunnet være i huset, og Lejerbo har ikke villet genhuse os. Aftalen var, at de skulle være færdige i fredags. Da jeg fredag kommer hjem, er de endnu ikke færdige, og vi må med en times varsel selv finde et sted at være hele weekenden. Hvordan er rettighederne her? har de ikke pligt til at genhuse os? Vi er nu kommet hjem igen, men kan stadigvæk ikke få lavet tingene i stuen og værelset. Jeg får at vide at det kan tage op til flere måneder at få svar på. Mit spørgsmål er så, vi har nu gennemgået dette cirkus i 7 mdr., og der skaer ikke meget. Vores søn er stadigvæk syg. Jeg har flere gange bedt om en anden bolig, eller bedt om bare at få lov at flytte uden varsel. INGEN af tingene vil de gå med til, da DE ikke mener han er syg nok.. Men øhh.. Skal han ligge halvt i graven før han er syg nok? Burde vi ikke som lejere, nu vi siden indflyrning hargjort opmærksom på dette antage, at dette IKKE er rimelig tid, og derfor gøre brug af §12 i lejeloven og ophæve lejemålet uden varsel og dermed ikke have 3 mdrs opsigelse? Vi vil bare VÆK, da vores søn har lidt nok nu, og kun får det værre. er det ikke muligt?
      Efter vi er kommet hjem har han igen haft problemer, og ikke kunnet sove om natten, til trods for skaden jo burde være lavet? så HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!! Jeg orker virkelig ikke det her mere..

Viser 0 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.